maandag 11 april 2016

"leren leren"op Maupertuus


Voordat ik naar Maupertuus ging zat ik in HAVO 2 van een scholengemeenschap in Zeist. Mijn ouders gingen dat jaar scheiden en daar had ik erg veel moeite mee. Ik kon me niet meer goed concentreren en hield me niet meer aan planningen. Dit in combinatie met de Dyslexie en ADD die ik al had zorgde ervoor dat ik dat jaar nooit over zou zijn gegaan. Er is toen tegen het einde van het jaar besloten om een andere school te gaan zoeken en dat werd Maupertuus. 
Op Maupertuus kreeg ik nog een kans en heb ik de ruimte gekregen om me goed te kunnen concentreren. Ik mocht door naar HAVO 3. Op het reguliere onderwijs lukte het mij niet om goed te kunnen opletten vanwege de drukke klassen. Ik heb op Maupertuus geleerd hoe ik daar mee om moest gaan en hoe ik beter kon plannen. Daarnaast krijg je als leerling een psycholoog aangeboden waar je een uur per week mee praat. Zij helpt bij de dingen waar je tegenaan loopt. Mijn psycholoog en mentor behoren waarschijnlijk tot de personen waar ik het meest van heb geleerd in mijn hele leven. Om het simpel te zeggen: ik heb op Maupertuus leren leren. Ik vond de sfeer en de extra begeleiding altijd erg fijn. 
Bij mijn studie heb ik hier heel veel aan gehad. Ik ben de IVA Driebergen gaan doen waar ik weer in grote klassen terecht kwam. Dit keer kon ik daar wel mee omgaan en heb ik mijn studie goed kunnen volgen. Op het moment ben ik bezig met het afronden van mijn studie. Ik werk daarnaast drie dagen per week als Consultant en ik ben ook een Bondsscheidsrechter voor de KNHB. Volgend jaar ga ik een Marketing stage lopen bij DDB & Tribal worldwide. Na deze stage zal ik mijn scriptie schrijven en mijn bachelor afronden daarna wil ik nog een master gaan doen en het liefst nog voor een tijd werken in het buitenland. Het was zeker niet mogelijk geweest om dit allemaal te doen zonder de coaching en begeleiding die ik op Maupertuus heb gehad!

Stijn Toonen (oud-leerling Maupertuus; 2009-2012)






Maupertuus
Horstlaan 2
3971 LC Driebergen
tel:0343-533611
email: driebergen@maupertuus.info

Geen opmerkingen:

Een reactie posten