maandag 25 januari 2016

De ervaring van vader en zoon in de maatwerkklassen


Ik ben Tim Logge. Mij is gevraagd om een stukje te schrijven over onze ervaringen met de maatwerkklas van Maupertuus. Dit wil ik graag doen samen met mijn zoon Pepijn.

Ik (Pepijn) heb erg veel moeite met lezen. Toen ik anderhalf jaar geleden op Maupertuus kwam, lukte het nog helemaal niet. Voor mij was er eigenlijk geen andere school, behalve de Mythilschool in Utrecht, maar daar wilde ik liever niet naartoe. Ik ben begonnen en zit nog steeds in de maatwerkklas bij Stepanie en Willemijn, mijn mentoren. Wat ik fijn vind is dat er maar weinig kinderen in de klas zitten waardoor ik veel aandacht krijg. Ik moet wel zelfstandig werken maar krijg snel hulp als ik iets niet snap. Alles wordt door de computer voorgelezen. Dat was in het begin lastig, maar ik doe het nu veel makkelijker.

Met de fysiotherapeut oefen ik elke week opdrukken, buikspieroefeningen en gewichten optillen. Zo worden mijn spieren sterker waardoor ik steviger op mijn benen sta.

Als ik ergens mee zit dan kan ik altijd bij Inez mijn pedagoog of Rein, de directeur terecht. Bij hem pak ik ook altijd een snoepje. (Wel eerst vragen natuurlijk)

Ik vind Maupertuus een goede school omdat ik veel hulp krijg bij het lezen en ik vind het ook een leuke school omdat ik kan voetballen,hockeyen, zwemmen, gymen.

Wij als ouders zijn al even enthousiast als Pepijn. Voor ons voelt met name het overleg met alle leerkrachten en para medici als een warm bad. Doordat er veel overleg is worden zaken snel opgepakt en we bespreken samen de vorderingen en toekomstige  manier van aanpak. Het is soms erg lastig om voor Pepijn de juiste aanpak te vinden maar we komen er altijd uit en hij maakt veel grotere vorderingen dan wij ooit hebben gedacht.

Er wordt veel gesport en gezwommen, kerst wordt groots gevierd en aan het eind van het schooljaar maken de leerlingen lekkere hapjes en wordt het jaar afgesloten.

Er wordt  veel aandacht geschonken aan het vergroten van het zelfvertrouwen van de kinderen zodat ze zich sterker voelen en ook meer zin hebben om te leren.





Tim en Pepijn Logge

Maupertuus
Horstlaan 2
3971 LC Driebergen
telnr: 0343-533611
www.maupertuus.info
email: driebergen@maupertuus.info

Geen opmerkingen:

Een reactie posten